說我想說

Every day One Sentence: If one hears bad music it is one's duty to drown it by one's conversation. 假如你聽到一段難聽的音樂,你有必要用大聲談話的音量來蓋過它。~英國作家 王爾德(摘自施宇

2011年8月25日 星期四

All will be changed

Life is a wonderful journey which has highly variable possibility. You don’t know what’s going to happen in the next second. Planning is always unable to compete with changed.

This year, our company changed a lot. Many colleagues resigned to find better offer. This time, it was my nice superior. Most of my colleagues are surprised to hear the news. He resigned without anyone knowing it, include me.

Actually, a colleague had told me my superior would resign when he finish his master course. He had just finished his last exam at last 2 weeks. I thought he wouldn’t resign so fast.

Suddenly, I found myself feeling hurt. I asked him how come he leaves me alone. Why he was not a person who accompany me to the last?

This was the fact despite I don’t want. The thing I could do now is send my best wishes to him I hope he can do well at the new company. Finally, he can fly higher and get the freedom he wants.

He really can get the better offer because he worth it. He will pay effort to achieve the target. After he joined the company, he has run a lot of promotional activities which bring sales growth to the company every year. That’s why we travel to oversea and have incentives.

Such achievement can’t be done by him alone, it require the effort and team spirit of all the members. Without any of them, the program also couldn’t run smoothly.

We have been working together for almost 6 years he taught me a lot of knowledge and skill. Even though I usually angry and argued with him, he still treated me so well, never scolded me.

I think I couldn't get another superior as good as him. People come and go in our life. It’s a normal phenomenon. I need to learn to accept it. Many things are waiting for me to follow up. I hope I can handle it.

We can’t foresee the future, yet, we could do the best at the moment and leave the future unfold.

24/8/2011


一切都將改變

生命是一條奇妙的旅程,它充滿了許多的變數。你不會知道下一秒會發生什麼事。計劃永遠趕不上變化。

今年,公司變了很多。許多同事紛紛離職去尋找更好的待遇。現在,輪到我的好好上司。大部分的同事都對我好好上司的辭職感到驚訝。他辭職得太突然,所有人包括我都蒙在鼓裡。

其實,曾有同事告訴過我,他讀完碩士課程後就會離職。他在上兩個星期才考完試,沒想到他會這麼快辭職。

突然間,那股濃濃的不捨湧了上來。我問他怎麼丟我一個人,為什麼他不是陪我到最後的人?

不管接不接受都好,這已經是鐵一般的事實。我只能祝福他,在新的公司做得更好。他終於能翱翔萬里,得到想要的自由自在。

他其實值得去拿到這份優渥的工作。他會全神貫注去達到目標。自從他來公司後,大大小小的宣傳活動,讓我們的業績每年直線上升。這就是我們為何能去外國旅遊和拿到獎勵金的原因。

當然,達到業績目標並不是他一個人的功勞,還有公司全體同仁的合作和努力。沒有了他們任何一個人,活動也不會順利進行。

我們在一起快六年了,他教我很多知識和技巧。就算我每次對他生氣和爭吵,他仍然對我很好,從未罵過我。

我想我不會再遇到像他這麼好的上司。人生總有聚散,它就是一個自然現象。 我要學會接受這個事實。很多事情還有待我去跟進。我希望我能處理好它。

我們不能預測自己的未來,但是我們能把現在做到最好,展開更美好的未來。

依依不捨的海角@寫於貳零壹壹年捌月廿肆日

8 則留言:

  1. 别人选择离开,
    寻找的都是一个自己更加向往的去向。

    曾经有人告诉我,
    “别把自己想得伟大,就算公司没有你,
    公司还是会一样的”

    想想看,其实没错。

    你是否有阅读过“是谁偷了我的cheese....”

    回覆刪除
  2. 哇,你接下来都会用双语写部落格吗?好有毅力哦

    嘿嘿,上司离职,你才有机会擢升,是好事呐

    回覆刪除
  3. 人去人留 ... 开心点,生活,还是要过的 :)

    回覆刪除
  4. 比十力

    那不衹是一个向往的方向那麼簡單。薪水是多過這裡的一半,發揮空間更大,而且是國際公司,前途無限呢!是我,也會毫不猶豫現在離開。

    《Who Moved My Cheese》這本書我看過的是中文版,不過故事也忘記到七七八八了。我衹記得兩隻小老鼠表現出人性的掙扎。

    我從來沒覺得自己偉大,所以,我也將是離開的人。衹是,整個部門將沒人了,這是我難過的事。

    師父

    我不在乎職位,我倒希望自己加我薪水更好。但是今年的加薪,也的確令我失望。加上種種因素,現正尋找新工作。其實,我比我上司更早找工,衹是還沒找到罷了。

    而且,我太了解這間公司了,所以,才會很想離開。

    雙語的部落格,我會盡量繼續下去。這也是為何最近部落格更新較慢的緣故,哈哈。。。

    Kai

    謝謝你。好久沒見到你的留言了,呵呵。。

    我會很開心,如果現在能找到新工作,哈哈。。。

    回覆刪除
  5. 喜欢英文的最后一句 ^^

    回覆刪除
  6. 愛文

    那是小朋友幫我改的,哈哈。。。

    回覆刪除
  7. 还是觉得部落格最好,最温馨 :)

    回覆刪除
  8. 哈哈。。是的。因為這裡並不涉及任何的利益。因為這樣,所以更溫馨。大家都用心在交往,所以往往叫人感動。

    回覆刪除

浪跡天涯撒緣分,途經海角印足跡。